Trollets betraktelse 34; 11-12 juli

Igår gjorde vi nästan ingenting. Bara myste hela dagen. Jag tycker om att mysa...och busa... men det kan man göra samtidigt!

Idag har vi flygit och farit igen. Jag väckte mamma en öliten stund innan hennes klocka ringde så vi fick en lugnare morgon än det skulle ha blivit annars. Kvart över nio vaknade pappa och kom på att han kanske okså borde göra sig klar till BVC-tiden. Han borde be mamsingen om påklädningshjälp, då skulle han slippa stressa. Se på mig, kläder på i tid utan stress.

När mamsingen vägde mig i väntrummet så vägde jag 6700 g med kläder men inne hos BVC-tanten så vägde jag bara 6225 g och var 64,5 cm lång. Konstigt, måste ha tunga kläder. BVC-tanten tyckte inte det var särskilt normalt för en fyramånaders knodd att sitta själv utan stöd och förvarnade mamsingen och pappa om att jag kunde bli en sådan där bäbis som står vid 6 månader. Det var visst inte heller bra för då har man inget vett så man slår sig massor. Hmmm...det tänker jag inte göra. Dessutom vill jag inte oroa mamsingen. Hon blir så ledsen bara jag råkar riva mig lite på näsan.

På tal om att göra sig illa. Igår såg mamsingen några konstiga röda märken i nacken på mig. Jag försökte berätta för henne hur de hade uppkommit men hon är inte så lite korkad, hon fattar ju knappt ett enda ord som jag säger. Idag när pappa skulle ge mig lite aprikospuré så gjorde han samma fel så då talade jag högljutt om vad som var fel. Det hjälpte inte så då beslöt jag mig för att helt enkelt hungerstrejka. Haklappen åkte av och jag fick sitta i mamsingens knä och lugna ner mig lite. Utan den där hemska haklappen som hela tiden nöp mig i nacken så ville jag ha mer aprikos. Så mamsingen lovade att jag skulle slippa hårda haklappar tills de passar mig lite bättre.

Tillbaka till farande och flygandet idag. Efter BVC-tantbesöket (utan spruttagning..hon ville läsa igenom biverkningarna först) så skulle mamma till tandläkaren. Men det gick fort. Sen åkte vi till stället som mamsingen och jag åker så ofta till...där det finns en massa affärer. Idag slapp jag i alla fall så i kö i flera timmar som jag fick göra sist så pop-rean måste vara slut.... eller mamsingens pengar.

Jag fick sitta i en egen stol när mamsingen och pappa käkade. Jag fick ingenting förutom lite vatten, vilka snåljåpar!! Men mamma lovade att hon skulle ta med lite mat i fortsättningen. Får väl se om hon håller det hon lovar....

Lekte en stund i min lekhage när vi kom hem. Sov lite och busade med mamsingen. Blev övertrött och hamnade så småningom i gungan där jag somnade.

image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0