Trollets betraktelser 43; 11-13 augusti

Lördag

I morse åkte pappa iväg till min gudfar Erik som fyllde 30. Jag hade tänkt mysa med mamma hela dagen men det blev inte så. Efter vi hade gått en lång promenad med Stinko så började det att åska. Det gjorde jätteont i skallen och jag blev mer och mer ilsk ju längre det höll på. Det var inte blixtrarna eller dundret som var så illa, bara tryckförändringarna. Höll på att bli galen. Och galen var precis vad mamma blev efter att jag skrikit 6 timmar på raken (jag tränade ju bara henne till ett ev syskon som blir mer lik min morbror Peter som visst var en riktig gaphals). Hon slängde min i säng och gick ut. När jag försökte krypa efter henne så ramlade jag ner för ett liknande stup som fanns hemma hos mormor (nerför sängen). Då kom Mamsingen snabbt tillbaka! Bra trick tyckte jag men när jag slutat gråta så la hon mig i själsängen istället, stängde dörren och försvann. Jag blev JÄTTEARG men somnade efter ett par minuter.

 image83

Söndag

Vaknade tidigt och provade samma trick som igår. Krypa till stupet, plopp, skrika och vips får jag som jag vill. Funkar inte med spjälsängen men där kan jag dunka huvudet i spjälorna. Det ger ungefär samma resultat.

 

Pappa kom hem efter lunch och då var det Mamsingens tur att försvinna. Men hon kom hem efter en stund och hade visst köpt massor av kläder på MeandI. Jag blev jätteglad över att se henne. Badade som vanligt med mamma och somnade snällt och lugnt.

 

Måndag

Imorse försvann mamma igen. Hon var jätteledsen över något, undrar vad. Sen kom hon inte tillbaka på hur länge som helst. Då var jag sur på henne och ville inte ens titta på henne. Lite bättre blev det när jag fick mat av henne, pappa serverar bara puréer och jag vill gärna ha något mer lättflytande ibland. Men han verkar inte vara kapabel till att förstå att han ska langa fram Mammas hemlagade mat. Och ändå vet jag att det finns massor i frysen.

 image84

Mamma behövde en kalender så vi åkte till Väla en snabbis. Somnade både på vägen dit och hem. Så när det var dags att sova så var jag inte alls trött. Badade med mamma men blev ändå inte särskilt trött. Somnade inte förrän vid elva. Och då var jag genomtrött. Det är ju jätttejobbigt att jäklas med Mamsingen och pappa?? tror jag får fundera ut fler sätt. Banka med sked i bordet verkade ju funka igår.

image85


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0