Trollets betraktelser 42; 9-10 augusti

Igår var jag tok-kinkig hela dagen. Mamma fick frukost på sängen och pappa fick lite presenter. Jag fick ingenting. Varför skulle jag få så egoistiska föräldrar??

 

Vi åkte utomlands igen, till Danmark. Mamsingen hade en klänning som pappa sa liknade hans mammas gardiner. Tyckte jag lät kul tills jag upptäckte att jag hade en exakt likadan klänning. Slet och drog i klänningen men fick inte av mig den. Huvudbonaden lyckades jag däremot slita av mig. Solen sken jättevarmt och Mamsingen och pappa satt sig för att dricka något. Jag fick päron-och äpplepuré, jättegott. Sen försökte jag berätta för mamma och pappa att det var dags att gå, VERKLIGEN! Till slut skrek jag på de att vi måste gå. Har gjort det förr men jag verkar ha fått två puckon till föräldrar?. Så de fick skylla sig själva när det plötsligt öste ner regn.

 image78

Lite gladare blev jag när jag lagt fem stora stenhårda chokladpraliner i blöjan men gladheten gick snabbt över. Mamsingen och pappa skulle käka på båten och det tog jättelång tid. Usch va tråkigt det var.

 image79

Fredag

Idag har det varit jobbigt väder, klibbigt och varmt. Mamsingen och jag tog Stinko på promenad, mamma tvättade och jag busade en del i hoppgungan. Jaga Miko med bilen är så himla roligt!

 image81

På kvällen skulle vi ha gått men det öste ner regn precis när vi skulle gå. Så vi lurade regnmolnet genom att åka brummbrummen ner till stan. Jag fick sitta i min nya blåa sjal och det var jättemysigt. Måste dock ta upp med Mamsingen hur vi ska lösa det här med att alla tror att jag är en grabb. Men det är kanske inte så konstigt om jag har blå overall och bärs omkring i en blå sjal?. Men kul var det i alla fall. Jag fick hälsa på en massa av mammas ungar?..trodde jag var hennes enda men hon verkade ha åtminstone 30 stycken för så många hälsade jag på. De allra flesta av dem luktade likadant som pappa gjorde härom kvällen, då när han gjorde så tokiga saker. Undrar vad det är de häller i sig egentligen?

 image80

Hade jättesvårt att sova när vi kom hem så efter jag fått mat så fick jag vara uppe en sväng till. Käkade då lite Katrinplommon (isch) och mosad banan (mums). Mamma hade druckit Cola innan på kvällen så jag var speedad som en Duracellkanin sa Mamsingen. Jag har en Durecellkanin som jag fick på köpet när Mamma köpte min Örontermometer. Men ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att den där rosa kaninen har särskilt mycket som liknar mig?.. Mamma är bra konstig hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0