Trollets betraktelser 41; 7-8 augusti

Tisdag redan och forfarande snuvig. Det märks mest när jag ska försöka äta mammas hemlagade. Hela hon blir snorig då. Så vi gick och badade det första vi gjorde på morgonen. Sen övningskörde jag bil. Kan inte förstå att Stinko blir så förnärmad när jag kör på honom, det är ju jättekul. Börjar få bra koll på bilen nu och den styr dit jag vill. Men ratten som den har är ju helt värdelös. Det händer ingenting när man vrider på den.

 

Pappa stod i köket större del av dagen och fixade. Förstår inte riktigt varför han meckade till det så. För när vi åkte ner på stranden på kvällen så dök Melwin upp och han äter ju mindre riktig mat än vad jag gör. Och för mig räcker det med att bara öppna en burk med fruktpuré. Men det verkade inte som om Melwin fick smaka heller. Hade det jättemysigt på stranden, fick på mig fleeceoverallen och somnade gott. När jag vaknade så var vi hemma hos Melwin (igen, ett jäkla springande där..undrar om de har tänkt lämna mig där?). Mamma höll på att försöka ta av mig fleecen och det var jag glad över för jag var så varm. Helt blöt om huvudet och ryggen.

image77

Sen åkte vi hem. Mamsingen var arg på pappa och han verkade konstig. Måste vara den sortens dryck som han dricker ur flaska som gör det hela. Han fick sova på soffan för Mamsingen sa att hon inte ville att han skulle lägga sig på mig. Men varför i hela friden skulle han göra det? Sängen är väl tillräckligt stor för oss båda?

 

Onsdag:

Jag tog Mamsingen och Stinko på en liten promenad. Käkade lunch i det gröna med mosad banan, konstig konsistens!!! Försökte slåss för min rätt att vara vegetarian men Mamsingen ville på inga villkor låta mig äta gräs. Sen fick jag en ny solhatt. Den tyckte jag inte om och slet av mig den så fort Mamma inte tittade. Lika snabbt satte hon den på mig igen. Somnade och sov sen i nästan två timmar.

image76

Åkte en sväng till Väla och vips var dagen slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0