Trollets betraktelse 40, 5-6 augusti

JAg kom ju på vad vi gjorde i onsdags. Vi var ju utomlands! Tog en båt till Danmark. Fick dansk barnmat, smakade ungefär likadan som den svenska. Träffade Melwin och hans föräldrar. Och vet du vad Mamsingen lyckades med? Hon hade hela min stora skötväska med. I den finns allt från badolja, borste, engångshaklappar, bvc-journalen och zinksalva. Men blöjor? Det glömde hon. Vilken tur att Melwins mamma hade en extra för jag bajsade ner den jag hade på mig.

Igår rastade jag mamma och pappa lite. Käkade glass i Hembygdsparken. På kvällen tittade Mamsingen och pappa på Harry Potter som pappa olagligt har laddat ner. Kom sen inte och säg att det är konstigt om jag blir kriminell med sådan påbrå.
image73

Idag var vi också ute och gick läääänge, i mer än 3 timmar. Fikade i stadsparken. Mamsingen har lärt sig att ta med varmt vatten nu så jag kan få gröt när jag vill. Hembygdsparken nästa och sen gick vi hem till Melwin. Jag imponerade på Melwins mamma genom att sitta utan att stödja mig med händerna. Det var väl inget tyckte jag och visade att jag kunde krypa rundor också. Det går inte fort men jag kommer framåt. Det tycker jag är bra. Då kan jag välja själv vad jag ska klappa på och/eller stoppa i munnen. Det är så himla mysigt att klappa saker och ting. Allra bäst är det att stryka handen över en matta och sen ut på golvet. Det kan jag göra lääänge. Läsa är också kul!

image75

Tror Melwin blev lite sur när jag provade hans babygym. Men det får han tåla, det var ju så mycket roligare än det jag har hemma. Undrar om han vill byta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0