Trollets betraktelse 39, 24 juli - 4 augusti

Oj så länge det var sen jag bloggade. Livet går allt bra fort.

 

Var ju hos mormor förra veckan. Det var kul. Jag lärde mig krypa där. Eller krypa och krypa, jag tar mig framåt. Så mycket framåt att jag inte får sova med mamsingen på mornarna. Bara för att jag en morgon inte orkade vänta på att hon skulle vakna och byta blöja på mig. Jag visste ju var blöjorna fanns så det var ju bara att knata dit. Hade inte räknat med att mamsingen placerat ut ett stup på vägen. Sängkant kallar hon det men det var ju ett avgrundshål. Snacka om att hon blev förvirrad när hon vaknade av mitt gallskrik och inte fanns bredvid henne i sängen!

image62


Fick sitta i min babysitter. Trodde jag hade tappat bort den och så visar det sig att det är Mormor som stulit den. Tycker faktiskt att hon är lite för stor för att sitta i den. Kom i alla fall på vad det är som gör att jag sitter fast i den. Mamsingen knäpper fast mig med ett bilbälte.....pillade länge på spännet men fick inte upp det. Får prova mer nästan gång jag är hos Mormor för Mamsingen verkade inte komma ihåg att ta med den denna gång heller.

image63

Har fått åka en hel del sjal nu. Ibland är Mamsingen riktigt bra på att knyta den och då tycker jag om det men ibland är det bara knöligt. Godare att tugga på än Babybjörnen är den i alla fall.

Försökte titta så mycket jag bara kunde på tv. Det får jag inte göra hemma och trodde jag skulle få det hos Mormor. Men som jag och Mormor bråkade om saken. Oftast vann hon....hemska tanten.... men ibland, när ingen tänkte på det så passade jag på. Kom på något finurligt. Om jag låtsades som om jag skulle krypa så märkte inte de vuxna typerna att jag tittade. Såååå himla lättlurade!!! Undrar om alla hjärncellerna dör på vägen mot vuxenlivet för då vill jag inte bli vusxen. Tror inte jag vill det ändå.... Mamsingen är bra på att bära mig men aldrig någonsin får pappa åka varken Babybjörn eller sjal. Han får gå själv.

 

Titta så intresserad jag är av tv:n:

image64

Precis när jag hade vant mig vid att sova i egen säng hos mormor så slängdes jag in i bilen igen. Efter 4 timmar hade jag fått nog och talade om det. Fick sitta och skrika i måååååånga mil utan att mamma brydde sig. Usch va dum hon är. När vi stannade så var pappa där. Men usch som han luktade. Både lök och rök? Isch. Kände inte igen honom förrän han hade duschat och borstat tänderna.

Hade svårt att somna om efter nattmålet den natten så pappa gick en sväng med mig i taxin. Jag undrar hur jag lyckades få honom till det. Var ju jätteskönt att slippa sova i vanliga sängen. Hmm.....får nog fundera på hur och vad jag gjorde.

 

Dagen därpå fick jag åka massor av sjal. Av någon konstig anledning gick mamsingen och tittade noga i diket. Konstig mamma. Tycker ju att om man lägger plånbok och mobil på biltaket så borde det vara smartare att kolla på biltaket?.eller?? Allt ordnade sig och mamma fick tillbaka sina saker.

 

På kvällen fick jag somna i min fleeceoverall. Inte ens när jag vaknade ville mamma gå inomhus. Jag fick mat och sen fortsatte jag att sova under bar himmel. Jag sov jättebra och hade det varmt och gott. Lyckades få en fästing på örsnibben men den tog mamma bort ett par dagar senare.


image65


 

image66

Sen åkte vi hem. På vägen tog vi det där stoooora varuhuset med de gula påsarna iggggggeeeen. Tycker mamma springer där för jämnan numera. Sen var tisdagen slut.

image67

Onsdag?..oj, va svårt det är komma ihåg vad man gjorde när?.. Körde en massa bil. Bilen har börjat rulla åt det håll som jag vill åka åt. Tyckte den backade mest innan.

image68

Torsdags? nääää. Var snorig och hängig hela dagen..

Fredag?. Ögoninflammation. Mamma tyckte det såg läskigt ut men jag brydde mig inte om det så mycket. Jag passade lilltanten Isabell när Stortanten jobbade. Snorade lite till och lite till.

 

Var stenhård i magen och klämde hela dagen. Jag hade en propp som satt ivägen hela dagen. Igår kväll lossnade den i blöjan. Berättade det för Mamsingen så hon kunde ta bort den, den skavde ju i byxan så hård den var. Mamsingen påstog att bajset luktade av mangopurén som jag äter just nu?. Förstår iinte varför någon skulle vilja lukta på bajs?men Mamsingen är som hon är. Mamsingen såg att det satt ytterligare en propp som åkte fram och tillbaka så hon försökte hjälpa mig på traben genom att böja upp mina ben mot magen. Det tycker jag om. När hon hade böjt benen på mig ett par gånger så.... BANG!! Jag började skjuta kanonkulor på henne. Mamsingen stod minst 3 dm från min bak och ändå så träffades hon av ett antal pluttar...blöjlådan under skötbordet fick en laddning och skötbädden fick ta sista kladdet. Sen var jag en enormt nöjd tjej och mamma fick gå och byta tröja.

Lördag?. Jag och Stinko tog Mamsingen och pappa på promenad. Jag och mamma hade likadana kläder och alla tyckte att vi var så söta?..jaha??? Kom med något nytt!!!

image69

Fick gröt medan Mamsingen och pappa åt lunch på Torstens. Hallonpuré till efterrätt. Men jag tyckte bättre om gröten. Sen somnade jag. Märkte att Mamsingen och pappa gick mot Hembygdsparken men orkade inte vakna till tillräckligt för att försöka få lite sorbert.


Vaknade lagom för lite shopping. Mamma hittade en helt underbar filt på Lindex som jag verklign verkligen ville ha. Och min mamma nekar inte mig någonting i hela världen!!! Det har hon sagt.

 

Tycker det är kul att åka vagn, speciellt när jag får sitta upp. Många skrattar åt min stil men det bryr jag mig inte riktigt om. Skrattade gjorde däremot inte en av mammas föräldrarutbildningskompisar. Hennes tjej är en dag yngre än mig men väger nästan 3 kg mer. Men hon kan inte sitta.... eller krypa.... eller någonting, hon ligger mest. Funderade på om jag skulle upplysa Tjockisen, jag menar Lilltjejen...Stortjejen...ähhh... bäbisen om vikten av motion och lagom med mat men jag lät bli. Vill ju inte verka som en besservisser.

image70

Sen badade jag och pappa länge. Så fort jag hör att vattnet hälls upp i badkaret så blir jag alldeles nipprig. Jag älskar att bada. Mamsingen har ibland lite varmt vatten men man vänjer sig. Huvudsaken är att jag får bada.

image71


Tränade en hel del på att gå i min egen bil. Det är så kul!! Körde på Stinko. Han såg jättekul ut när han försökte hoppa undan.

 

På kvällen åkte vi till Lilltanten, Stortanten och Fredrik. Jag gillar Fredrik skarpt. I alla fall om han håller sig på 2 meters avstånd. Han blir ju så himla lång på nära håll och då skriker jag på hjälp.

De verkade ha byggt om sin lägenhet och kastat ut möblerna. Och smutsigt på golvet hade de!!! Och massor av mygg! Det var inte alls som de brukade vara. Tyckte dessutom att mamma körde en helt annan väg med brumbrummen?.. När jag tänker efter så är jag inte ens säker på att det var rätt lägenhet?..får nog undersöka det där bättre.


Kommentarer
Postat av: Python

För väl att man fick en rapport - vi saknade ju era rapporter!

2007-08-05 @ 08:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0